Darbnīcas


Nodarbībai "Starptautiska konferences sesija tiešsaistē, AVer vizuālās prezentācijas risinājumi izglītībai" un "Virtuālo mašīnu tehnoloģiju izmantošanas iespējas skolās" ir pievienotas prezentācijas un video materiāli.



NodarbībaĪsa anotācija
Elektroniskie mācību līdzekļi un to ieviešanas pieredze Krievijā (Nodarbība ieteicama skolu vadītājiem un notiek krievu valodā.) (111)
Dr. Aleksandrs Uvarovs,
Krievijas Zinātņu akadēmijas datorcentra vadošais pētnieks, Krievijas Inovāciju institūta direktors
Elektroniskie mācību līdzekļi un to ieviešanas pieredze Krievijā, ieviešanas gaita, rezultāti, ieguvumi skolotājiem
Digitālie rīki mācību procesa optimizācijai (201)
Baiba Svenča,
Aizkraukles novada ģimnāzija
Ieskats jaunākajos un populārākajos web rīkos, kas izmantojami gan stundās, gan skolēnu patstāvīgajā darbā. Tie ir īpaši piemēroti angļu valodas stundām, bet tos ir iespējams izmantot arī citos mācību priekšmetos. Nepieciešamas vismaz nelielas angļu valodas zināšanas.
Starptautiska konferences sesija tiešsaistē, AVer vizuālās prezentācijas risinājumi izglītībai (202)
Mārtiņš Priedītis, Mārtiņš Bidiņš, Valda Mičule
REVERIE Trading Group, SIA, Pļaviņu novada ģimnāzija
Darbnīcā katram dalībniekam būs iespēja iepazīties ar AVervision dokumentu kameru klāstu, to priekšrocībām darbā ar uzskates materiāliem, reālā laika anotācijas iespēju nelietojot datoru un AVer A+ programmatūru. Kā arī tiks demonstrēta interaktīvās bezvadu pildspalvas pielietojamību mācību procesā. Tāpat darbnīcas laikā tiks pielietota pēdējo tehnoloģisko tendenču inovācija izglītībā - Videkonferences sesija. Darbnīcas dalībniekiem pirmo reizi būs iespēja piedalīties angļu valodas demonstrācijas paraugstundā, kura norisināsies starp Pļaviņu novada ģimnāzijas skolēniem un Taivānas Kang Chiao Bilingvālo skolu. Redzēsiet plašās videkonfences pielietojamības iespējas, tās pievienoto vērtību prasmju apgūšanā un to kādas iespējas mācību metodikas apmaiņā, pilnveidošanā sniedz videkonfernces sistēma.

Prezentācija
Nodarbības video ieraksts (youtube)

Vārdu krājuma bagātināšanas iespējas krievu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot internetresursus (203)
Aiga Bērziņa, Rita Jakovļeva,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Mūsdienās, izmantojot internetu un tā piedāvātās vietnes un iespējas, skolotājam tiek dota iespēja multimediju mācību materiālus izmantot radošas, pozitīvu motivāciju veicinošas mācību vides radīšanai. Iekļaujot audio, video un kinestētiskos komponentus, visiem skolēniem, neskatoties uz viņu atšķirīgajiem mācīšanās stiliem, ir iespēja apstrādāt piedāvāto informāciju un apgūt svešvalodu
Interaktīvo uzdevumu veidošana un IKT izmantošana svešvalodu stundās (204)
Ilze Seipule, Indra Ozoliņa, Ineta Bicāla,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Svešvalodu skolotājas piedāvās informatīvu un praktisku nodarbību par iespējām veidot interaktīvus uzdevumus ar programmas Smart Notebook palīdzību, uzdevumu veidošanas principus darbā ar mācību filmām un iespējām izmantot Qwizdom pultis.
eTwinning sadarbības projekti skolēnu svešvalodu zināšanu un digitālo prasmju attīstīšanai (205)
Baiba Suseja un Ingūna Lipska,
v/a "Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra"
Darbnīca iepazīstinās ar skolu un pedagogu sadarbības iespējām Eiropas Savienības rīcības programmas mūžizglītības jomā "eTwinning" ietvaros. Darbnīcas laikā tiks demonstrēti sadarbības projektu piemēri un iespējas, ko piedāvā eTwinning. Būs iespēja saņemt konsultācijas par reģistrēšanos eTwinning platformā un iesaistīšanos projektos.
Skolēnu pētnieciskais darbs ar virtuālā darba elementiem bioloģijas stundā 7.-9.klasēs - ieguvumos un iespējamos zaudējumos (301)
Zigfrīds Jezerskis,
Iļģuciema vidusskola, Rīgas 71. vidusskola
Skolēni papildus klasiskajam pētnieciskajam laboratorijas darbam uzrāda savas prasmes un iemaņas meklējot un apstrādājot materiālu izmantojot datora iespējas, piemēram, kādreiz darba laikā ir jāsameklē ziņas internetā, dzīvnieku darbības izpausmes, preparēšanas elementu apskate vai virtuāla izpilde izmantojot arī i-neta iespējas. Tiks piedāvāti atsevišķās tēmās mācot bioloģiju 7.-9. klasēs iespējamie skolēnu pētnieciskie darbi, kuros skolotājs pats praktiski pielieto virtuālā darba elementus mācību stundas laikā vai arī uzdodot tos izpildīt mājās. Skolotājs darbnīcas laikā praktiski piedāvās iespēju izspēlēt atsevišķu pētniecisko darbu elementus. Darbnīcas noslēgumā skolotāji saņems elektronisko izdales materiālu par atsevišķiem pētnieciskiem darbiem ar virtuālā darba elementiem.
Interaktīva ķīmijas stunda: iespējas, risinājumi un radošas idejas (302)
Kristīne Pastare, Gints Romanovskis,
Zvaigzne ABC
Darbnīcā piedāvājam ieskatu topošajos interaktīvajos mācību materiālos ķīmijā pamatskolai, kurus var izmantot gan uz interaktīvās tāfeles, gan uz datora ar projektoru un kuri mācību stundu var padarīt aizraujošāku, dinamiskāku, neparastāku un atraktīvāku. Darbnīcas laikā tās dalībnieki iepazīsies ar iZvaigzne sērijas interaktīvo materiālu struktūru, izmantošanas iespējām, kā arī gūs praktiskas iemaņas un radošas idejas darbam mācību stundā.
Dažādu Vernier datu uzkrājēju un sensoru izmantošana dabaszinātnēs (303)
Indra Upeniece, SIA Hansatrade
Nodarbības laikā iepazīsimies ar Vernier firmas LabQuest 2 (JAUNUMS), LabQuest mini, Go!Link! un LabPro datu uzkrājējiem un to iespējām. Apskatīsim eksperimentu laikā iegūto datu apstrādes programmas LoggerPro un Logger Lite. Nodarbības dalībnieki konsultantu klātbūtnē varēs patstāvīgi veikt eksperimentus ar jaunāko LabQuest 2 datu uzkrājēju un temperatūras, apgaismojuma, kustību sensoriem. Bieži izskan viedoklis, ka sensorus un datu uzkrājējus var izmantot vienīgi dabaszinātņu priekšmetos. Nodarbības laikā aplūkosim sensoru izmantošanas iespējas arī matemātikas stundās.
Interaktīva fizikas stunda: iespējas, risinājumi un radošas idejas (401)
Linda Zemīte un Aigars Freimanis,
SIA Apgāds Zvaigzne ABC
Darbnīcā piedāvājam ieskatu interaktīvajos mācību materiālos fizikā 8.–12. klasei, kurus var izmantot gan uz interaktīvās tāfeles, gan uz datora ar projektoru un kuri mācību stundu var padarīt aizraujošāku, dinamiskāku, neparastāku un atraktīvāku. Darbnīcas laikā tās dalībnieki iepazīsies ar iZvaigzne sērijas interaktīvo materiālu struktūru, izmantošanas iespējām, kā arī gūs praktiskas iemaņas un radošas idejas darbam mācību stundā.
Mācību materiālu veidošana molekulārajā fizikā (402)
Vitālijs Kuzmovs,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Arvien biežāk ir jāsagatavo stundas darbam ar interaktīvo tāfeli. Pieredze rāda, ka daudziem skolotājiem ir grūtības ar mācību materiāla izstrādi, jo tas var aizņemt visu vakaru. Darbnīcā skolotājiem tiks piedāvāta iespēja sagatavot stundu molekulārās fizikas mācību stundai. Ievērojot, ka skolām ir piegādātas Promethean tāfeles, kas paredzētas darbam ar Active Inspire programmu, tad ir lietderīgi iemācīties veidot stundas ar šo programmu. Un vēl tikpat svarīgi ir iemācīties to darīt pēc iespējas īsākā laikā. Šoreiz molekulārfizika ir piemērs, kurā sagatavotu mācību materiālu atrast ir vissarežģītāk, tāpēc mēģināsim izveidot mācību materiālu šai tēmai.
Fizmix.lv - interaktīvā fizika (403)
Kārlis Kravis,
AS Latvenergo
Darbnīcā tiks piedāvāti fizikas eksperimenti, kurus var veikt ārpus mācību stundām, piemēram, pulciņos. Eksperimentu tēmas būs par ķermeņu kustību, spēkiem un enerģiju. Piemēram, kā nolīdzsvarot priekšmetus. Paralēli eksperimentiem būs iespējams apskatīt kā lietot fizmix.lv portālu.
Aktīva mācīšanās fizikas stundās, izmantojot sensorus un interaktīvo tāfeli (404)
Inese Dudareva, Ausma Bruņeniece,
Latvijas Universitāte, Pumpuru vidusskola
Darbnīcā būs iespējams pašiem izmēģināt un apgūt prasmes 1) kā mācīt skolēniem darboties ar SmartQ kustības sensoru konkrētu uzdevumu veikšanai; 2) kā iegūt un analizēt kustības grafikus, izmantojot kustības sensoru un interaktīvās tāfeles programmatūras ActivInspire iespējas; 3) kā realizēt fizikas stundu, kombinējot reālus eksperimentus un interaktīvās tāfeles darblapas.
Cilvēks - datora bezvadu ierīce (501)Mārtiņš Geida, Ogres Valsts ģimnāzijaKad cilvēka iekšējo pasauli sadala pa daļām, tad ar datoru var atrast daudz līdzību: ir mātes plate, kas nosaka potenciālās iespēju robežas, ir operatīvā atmiņa, kas vienlaicīgi ļauj nodrošināt veicamo operāciju daudzumu, ir cietnis, kurā var uzglabāt jebkāda veida informāciju, ir programmatūra, kas nodrošina attiecīgās ierīces (indivīda) darbību noteiktu funkciju veikšanai... Līdzību daudz, bet ir atrodamas arī atšķirības, kuras vērojamas tikai cilvēkam, - emocijas un vēlmes -, un tas ir par iemeslu, kāpēc dators nevarētu līdz galam izpildīt domu biedra, drauga vai ģimenes locekļa funkcijas...
Online rīki skolas administrācijas rokās (502)
Aija Romanovska, Silvija Bērzkalne,
Aizkraukles novada ģimnāzija
Informācijas apritē, skolēnu, skolotāju vai vecāku viedokļu izzināšanā, apkopošanā un analīzē ir svarīgi izmantot mūsdienīgas, laiku un darbu taupošas metodes. "Strādāt daudz" un "strādāt gudri" ir frāzes ar atšķirīgu nozīmi. Tikai attiecinot padarīto, sasniegto pret patērēto laiku var salīdzināt dažādas darba metodes, vērtēt to efektivitāti. Piedāvātajā darbnīcā – daži piemēri par administratīvā darba optimizāciju Aizkraukles novada ģimnāzijā.
MikroTik Akadēmija (503)
Edmunds Aperāns, Mikrotīkls SIA
Uz MikroTik RouterOS balstīts datortīklu pārvadības apmācības kurss izglītības iestādēm (skolām, arodskolām, universitātēm, u.c.). Šis kurss balstās uz MTCNA (MikroTik Certified Network Associate) bāzes kursu. Tas koncentrējas uz sākotnējo maršrutētāja konfigurēšanu, tā pārvaldīšanu, piekļuves filtrēšanu, datu plūsmas ātruma noteikšanu un ierobežošanu, QoS administrēšanu, datoru tīkla izveidošanu un uzturēšanu, bezvadu lokālo tīklu konfigurēšanu, dažādu datortīklu apvienošanu. Kursa noslēgumā studentiem tiek dota iespēja iegūt pasaulē atzītu MikroTik sertifikātu.
Virtuālo mašīnu tehnoloģiju izmantošanas iespējas skolās (504)
Andrejs Miķis, Arnis Platpīrs,
Smiltenes ģimnāzija
Daudzās skolās nav pietiekams datoru skaits, lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību darbu. Darbnīcā tiks demonstrēta iespēja, kā uz viena fiziska datora var darbināt vairākas operētājsistēmas. Tādā veidā tiks ietaupīti finansu līdzēkļi nepērkot katrai operētājsistēmai savu datoru. Tiks apskatītas virtuālo mašīnu tehnoloģiju priekšrocības uzturot skolas datortehniku. Dalībniekiem būs iespēja izveidot virtuālo mašīnu un pārbaudīt tās iespējas.

Prezentācija (arhivēta .7z formātā)
Video datnes (arhivētas .7z formātā)
Problēmorientēta mācīšanās un Lego Mindstorms NXT 2.0 robotu lietojums (505)
Edīte Liekmane,
Saldus Profesionālā vidusskola
Darbnīcā varēsiet uzzināt kas ir problēmorientēta mācīšanās un kāda tai var būt saistība ar Lego Mindstorms NXT 2.0 robotu izmantošanu mācību procesā. Kursu „School’ Robotics” ietvaros gūtā pieredze, atziņas un ideju apkopojums praktiskam pielietojumam. Stāstījums un video materiālu demonstrējums.
Jaunumi SSITK BEBRS (506)
Elma Rudzīte,
Rīgas Valsts 1.ģimnāzija
Konkurss Latvijā noris jau piecus gadus un tā dalībnieki pārstāv visus Latvijas novadus. Konkursa organizatori Latvijā meklē arvien jaunus risinājumus konkursa vides realizācijā, kā arī grib noskaidrot skolotāju domas par iespēju konkursā iesaistīt pamatskolas audzēkņus. Tāpēc darbnīcā tiks apskatīti iepriekšējo gadu rezultāti, kā arī prezentēti iespējamie uzdevumi pamatskolu dalībniekiem. Tiek aicināti visi skolotāji - gan tie, kas grib uzzināt, kas ir SSITK BEBRS, gan tie, kuriem ir ieteikumi konkursa organizēšanā.
Tehnoloģiju pielietojums Jelgavas 1.ģimnāzijā (507)
Kaspars Antonevičs, Guna Stepiņa, Ilvija Bauska, Sanita Supe,
Jelgavas 1.ģimnāzija
Darbnīcā tiks prezentēta Jelgavas 1.ģimnāzijas pieredze tehnoloģiju izmantošanā: 1. 3D projektēšana (Google SketchUp), 2. informātika angļu valodā; starppriekšmetu saikne informātikā un angļu valodā 7.klasē, 3. digitāls mācību līdzeklis literatūrā 12.klasei( ar starppriekšmetu saikni vēsturē, kulturoloģijā)
Mākonī bāzētā Microsoft pakalpojumu kopuma Live@Edu iespēju izmantošana Salas vidusskolā. Jaunā Office 365 izmēģinājumversija (508)
Vija Rudzīte,
Salas vidusskola
Uzzini, kāpēc un kā Salas vidusskolas e-pasta domēns pārceļoja no skolas servera uz Microsoft serveriem, kā skolā sākām lietot mākonī bāzētu pakalpojumu kopumu Live@Edu - epastu, kalendāru, dokumentu krātuvi. Varbūt tev, kā par skolas IT atbildīgai personai, vienkāršāk un drošāk ir pieteikt skolu Microsoft bezmaksas mākoņpakalpojumiem. Jaunā Office 365 bezmaksas izmēģinājuma versija salīdzinājumā ar Live@Edu piedāvā skolām izmēģināt vēl jaunas iespējās mākonī - konferenču rīkošanas iespējas, datorekrāna kopīgošanu un skolas tīmekļa vietnes izvietošanu. Skolotāji un skolēni aktīvāk lietos mākoņpakalpojumus, un visi kopā tuvināsies modernām saziņu un kopdarba tendencēm. Vēl par SkyDrive aplikāciju un Windows Live Mesh - datu sinhronizācija ar ”mākoni”.
Aizraujošas un noderīgas iPad aplikācijas mācību procesā (601)
Viesturs Bartuševics,
SIA Save the label
Arvien vairāk mēs pārejam uz dažādu viedtālruņu un planšetdatoru lietošanu ikdienas dzīvē nepieciešamās informācijas iegūšanai. Pateicoties lietošanas vienkāršumam un portabilitātei, kā arī dažādiem iebūvētajiem sensoriem, piemēram, atrašanās vietas noteikšanai (GPS), ierīces novietojumam, kompasam utt. mobilās aplikācijas ir kļuvušas daudz ērtākas nekā personālajiem datoriem paradzētās programmas. Izglītības pamatā ir jaunas informācijas apgūšana un ļoti svarīgi ir cik viegli un ātri pie šīm zināšanām nonākt. Katru gadu mobilo aplikāciju izstrādātāji nebeidz pārsteigt ar daudzām jaunām inovatīvām aplikācijām un informācijas pasniegšanas pieejām. Prezentācijas laikā būs iespēja apskatīt aizraujošas un noderīgas iPad aplikācijas dažādu mācību priekšmetu vielu apgūšanai, piemēram, dabaszinātnēs, mūzikā un mākslā, svešvalodās, kā arī sportā.
Mācos ar iPad (602)
Antra Krauce, Ainārs Beitiks un Ardis Markss,
Rīgas 1. speciālā internātpamatskola, SIA E- Forma
Darbnīcas mērķis ir sniegt ieskatu par plašajām planšetdatoru izmantošanas iespējām mācību procesā. Iepazīties ar projektā „Inovatīvas mācību metodes bērniem ar speciālām vajadzībām” paveikto (no 2012. gada janvāra, projekta, planšetdatori tiek izmantoti mācību procesā) un iecerēto (interaktīvo mācību materiālu izstrāde latviešu valodā) http://www.r1sips.edu.lv/inovacijas_izglitiba Tiks dota iespēja iepazīties un līdzdarboties ar dažādām programmām, kuras veiksmīgi var izmantot mācību procesā speciālajā izglītībā (arī pirmsskolā un sākumskolā). Iepazīstināsim ar interaktīvām programmām, kuras var adaptēt latviešu valodā un piedāvāsim ieskatu interaktīvajās mācību programmās, kuras veiksmīgi var izmantot logopēdijas vai Montesori nodarbībās.
Piedzīvo mācīšanos iPad klasē! (603)
Gatis Narvaišs,
macibuvideo.lv
Praktiska darbnīca, kurā jūs lietosiet iPad planšetdatorus, lai veiktu dažādus mācību uzdevumus. Darbnīcā uzzināsiet, cik vienkārši skolotājam ir izveidot materiālus, kurus skolēni var lietot iPad, kādas noderīgas aplikācijas ir pieejamas un kā tās var lietot klasē, kā mainās mācīšanās, ieviešot iPad klasē. Protams, varēsiet saņemt atbildes uz saviem jautājumiem.
Modernā dabas matemātika (701)
Aija Cunska
Katram ir tiesības saprast matemātiku. Katram skolēnam ir nepieciešams atbalsts un iespēja mācīties matemātiku ar izpratni. Vairākums skolēnu nevēlas mācīties, skolotāji nezin ko un kā mācīt, darba devēji nesaņem produktīvus jaunos darba ņēmējus, valdībām trūkst profesionāļu ekonomikas atveseļošanai un attīstībai. Reālā pasaulē matemātika izskatās kā modelēšana, statistika, finanšu darījumi, inženieru izgudrojumi, simulācijas, arhitektūra, kvantu mehānika u.c. Savukārt skolas matemātikā ir daudz skaitļošanas - pārsvarā uz papīra vai ar kalkulatoru. Matemātikas svarīgums pasaulē ir kļuvis tik nozīmīgs kā nekad agrāk. Kaut kur mēs esam aizgājuši pa nepareizo ceļu. Ir izveidojusies dziļa plaisa starp skolas matemātiku un reālām dzīves vajadzībām. Kā to pārvarēt? Atbilde ir ļoti vienkārša – jāņem piemērs no dzīves un dabas, kā arī jāsauc palīgā informācijas tehnoloģijas (IT).
Interaktīva matemātikas stunda: iespējas, risinājumi un radošas idejas (702)
Līva Medne, Dainis Builis,
Zvaigzne ABC
Darbnīcā piedāvājam ieskatu topošajos interaktīvajos mācību materiālos matemātikā 5.-6. klasei, kurus var izmantot gan uz interaktīvās tāfeles, gan uz datora ar projektoru un kuri mācību stundu var padarīt aizraujošāku, dinamiskāku, neparastāku un atraktīvāku. Darbnīcas laikā tās dalībnieki iepazīsies ar iZvaigzne sērijas interaktīvo materiālu struktūru, izmantošanas iespējām, kā arī gūs praktiskas iemaņas un radošas idejas darbam mācību stundā.
Ar funkcijas jēdzienu saistītu tēmu apguve matemātikas stundās, izmantojot Interneta resursus (703)
Gita Šulce, Rīgas 25.vidusskola
Tēmās, kas saistītas ar funkcijas jēdzienu, Interneta resursi ir ļoti plaši izmantojami dažādās klašu grupās mācot matemātiku.
Tālmācības elementi matemātikas stundās pamatskolā (704)
Daiga Udrase,
Rīgas Teikas vidusskola
Izveidots tālmācības materiālu kopums matemātikas stundām pamatskolā, izmantojot Moodle.
Smart Notebook iespēju izmantošana matemātikas tēmu apguvē (706)
Anita Seikovska,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Ar SMART Notebook Lesson Activity Toolkit rīkiem izveidoto materiālu prezentācija un pieredzes apmaiņa, kā labāk apgūt mērogu.
Daži krustvārdu mīklas veidošanas paņēmieni, izmantojot ActivInspire programmatūru (707)
Ira Ņikiforova,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Minēt krustvārdu mīklas – tas ir tik interesanti! Krustvārdu mīklas stundās – skolotāja labākais palīgs. Izmantojot tikai dažas pamatdarbības, veidosim krustvārdu mīklas, kuras priecēs gan jebkura priekšmeta skolotāju, gan klases audzinātāju, gan skolēnu. Taupot papīru, saudzēsim dabu!
Instrumentu soma skolotājiem Learning Suite dabaszinātņu stundās (708)
Ilva Cinīte, Elita Lavrinoviča,
Rīgas Valsts 2. ģimnāzija, Kandavas internātvidusskola
"Šajā somā atrodamas turpat 30 dažādas bezmaksas programmas un rīki (opertētājsistēma Windows). Tos var izmantot dažādu priekšmetu skolotāji mācību stundās vai tām gatavojoties, kā arī dodot iespēju skolēniem veikt radošus darbus. Mēs savā darbnīcā stāstīsim un rādīsim piemērus, kurus var izmantot dabaszinātņu skolotāji – telpisku attēlu veidošana, mūzikas radīšana, matemātikas pievienojumprogrammas pielietošana formulu un grafiku radīšanai, Flashcards izmantošanu mācīšanās procesam utt. Kā šos rīkus izmantot fizikas, bioloģijas un matemātikas mācību stundās, skolēnu darbos un projektos, un kā veiksmīgi izmantot skolēniem saistošas mācību metodes, nepazaudējot mācību satura jēgu – par to darbnīcā. Dalībnieki, kas būs paņēmuši līdzi savus datorus, piemērus varēs ne tikai skatīt un klausīt, bet arī izmēģināt uzreiz darbnīcā.
Prezentācijas vērtēšana (801)
Silga Stučka,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Mūsdienās ļoti bieži mācību procesā tiek izmantotas prezentācijas. Tās veido skolotāji, organizējot mācību procesu, tās savu sagatavoto mājas uzdevumu izklāstam izmanto skolēni. Lai prezentācija nebūtu faktu nolasījums no slaidiem, ir izstrādāti prezentācijas vērtēšanas kritēriji, darba lapas savstarpējam vērtējumam, pašvērtējumam. Ievērojot dotos kritērijus, skolēns mācās savu sagatavoto tēmu izklāstīt mutiski, pieturoties pie atbalsta punktiem prezentācijas slaidā un akcentējot interesantāko un svarīgāko informāciju, izmantojot savas prasmes IT lietojumā.
Ziemas sporta veidu apmācības organizēšana, izmantojot radošus risinājumus (802)
Jānis Eiduks,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Sporta stundu aktivitātes atkarīgas ne tikai no finansiālā atbalsta, bet arī no sporta skolotāja apķērības un izdomas. Par to kā notiek slēpju, slidu un biatlona inventāra glabāšana, sagatavošana sacensībām, kā var izmantot tehnoloģijas filmētu materiālu skolēnu slēpošanas tehnikas apmācībai un kļūdu labošanai, kā notiek trenēšanās biatlonā sporta zāles apstākļos - šajā nodarbībā.
E-kursu veidošana un iespējas mācību procesā (803)Arnis Voitkāns (LU), Inga Savicka (Smiltenes ģimnāzijas)Darbnīcā būs iespējams apgūt metodes un rīkus e-kursu izmantošanai izglītībā dažādos mācību priekšmetos. Dalībnieki apgūs prasmes, kā sagatavot mācību materiālus ievietošanai e- vidē (prezentācijas, e-grāmatas, pašu veidoti mācību materiāli Web lapas formā, saites uz ārējiem resursiem, video), kā veidot dažādas aktivitātes skolēniem (interaktīvus uzdevumus ar dažāda veida jautājumiem), mājas darbu augšuplāde, Wiki.
Skolēnu personu lietas skolvadības sistēmā E-klase (805)
E-klase
Skolēnu personas lietu uzturēšana elektroniski, atbilstība MK noteikumu prasībām, kā nodrošināt pāreju uz elektronisko glabāšanu, un ko darīt, ja daļa dokumentu ir papīra formā, vai personas lieta jānodod citai skolai.
Konsultāciju un individuālie žurnāli skolvadības sistēmā E-klase (806)
E-klase
Šī pavasara jaunums - individuālā darba žurnāli, to pielietojums konsultācijām, individuālajam darbam, medmāsai, psihologam. Kā to visērtāk lietot, un kā veidot atskaites dažādos griezumos.
E-klase pirmsskolā, mācību uzskaite skolēniem ar individuālām mācību programmām (807)
E-klase
E-klasē var veikt uzskaiti arī pirmsskolas grupām, kā to izveidot un lietot. Klasē integrēti skolēni ar individuālām izglītības programmām vai mājas apmācību, kā ērti un pareizi veikt mācību darba uzskaiti.
E-klases „fine tuning”: detalizētie iestatījumi, individuālie stundu tipi, skolas jaunumi E-klasē, utt. (808)
E-klase
Ekspertu līmenis visu E-klases iespēju izmantošanai: skolotāju tiesības piekļūt "svešiem" žurnāliem, automātiskā skolotāju paroļu mainīšana, individuālie stundu tipi (eksāmeni, atestācijas, uc.), stundu sākums/beigas, sasaiste ar skolas mājas lapu, skolas jaunumi E-klasē dažādām lietotāju grupām, skolēnu kavējumu pieteikumi, skolēnu/vecāku padomes.
Jaunās iespējas interaktīva mācību procesa nodrošināšanā (809)
Valdis Linde,
Baltijas Biroju Tehnoloģijas
Uzziniet, kā atjaunot SMART Notebook programmatūru. Iepazīstieties ar jauno SMART Notebook 11 - jauns izskats, jauni rīki, jaunas iespējas. Iepazīstieties ar SMART Notebook iespējām darbā ar iPad. Kā arī iepazīstieties ar plašajām iespējām ko jums piedāvā speciāli SMART interaktīvo produktu lietotāju atbalstam izstrādāts interneta portāls http://smartboard.lv Darbnīcas apmeklētājiem būs iespēja līdzdarboties, jo praktiskā nodarbība no tiks datorklasē pie datoriem.
Interaktīvo mācību materiālu veidošanas pamatprincipi (810)
Oksana Jepifanova,
Baltijas Biroju Tehnoloģijas
Katram darbnīcas dalībniekam būs piedāvāta iespēja ne tikai iepazīties ar interaktīvo materiālu veidošanas rīkiem, bet arī pašiem pamēģināt izveidot savu interaktīvu materiālu darbnīcas vadītājas vadībā. Darbnīcas apmeklētājiem būs iespēja līdzdarboties, jo praktiskā nodarbība no tiks datorklasē pie datoriem. Katrs, kurš izmēģinās, pārliecināsies, ka interaktīvu materiālu veidošana ir pa spēkam pat tiem skolotājiem, kas pazīst datoru tikai iesācēju līmenī, un ka šis process nepatērēs daudz laika.
Dažādu aktivitāšu veidošana, izmantojot interaktīvo mācību materiālu veidošanas rīkus (811)
Oksana Jepifanova,
Baltijas Biroju Tehnoloģijas
Darbnīcas vadītāja prezentēs jaunu interaktīvo materiālu veidošanas rīku – „Aktivitāšu veidotājs”. Darbnīcas apmeklētājiem būs iespēja līdzdarboties, jo praktiskā nodarbība no tiks datorklasē pie datoriem. Kopā ar darbnīcas dalībniekiem tiks izskatīti dažādu aktivitāšu piemēri un tās veidošanas paņēmieni. Kā arī katram darbnīcas dalībniekam būs iespēja kopā ar darbnīcas vadītāju apgūt jaunā rīka funkcijas un izveidot savu aktivitāti.
Attiecību māksla IKT uzplaukuma laikā (812)
Aina Bērce, Ogres Valsts ģimnāzija
Informācijas komunikāciju iespējas pieaug ar katru dienu. Palielinās to lietotāju skaits. E-saziņa vairs nav jaunums, bet gan ierasta lieta. Bet kā ar cilvēciskajām attiecībām? Vai tās uzlabojas, vai gluži pretēji? Vai dators palīdz veidot patiesu draudzību, konkurētspējīgu personību? Apskatīsim attiecību veidošanas modeli skolā, sabiedrībā. Kopīgi pameklēsim to zelta atslēdziņu, kas palīdz atslēgt cilvēku sirdis arī e-vidē.
IT un skolēnu pašpārvalde (813)
Gunita Elksne,
Aizkraukles novada ģimnāzija
Aizkraukles novada ģimnāzijas pieredze mērķtiecīgai audzināšanas darbībai skolēnu pašpārvaldē, izmantojot IT rīkus gan plānošanā, gan īstenošanā, gan izvērtēšanā.
Interaktīvā tāfele uz papīra - iespējas un priekšrocības (814)
Jana Lisovska,
"Daiļrade Ekspo" SIA
Ar interaktīvo tāfeli uz papīra jeb "Papershow for Teachers" Latvijā ir iepazinušās un visu pagājušo mācību gadu jau aktīvi strādā daudzas mācību iestādes un pedagogi. Kā tas notiek, kādos mācību priekšmetos un kādā veidā tas tiek izmantots, darbnīcā savā pieredzē dalīsies paši pedagogi. Noderīga un vērtīga informācija gan tiem skolotājiem, kas ar interaktīvo tāfeli uz papīra jau strādā, gan tiem, kas plāno to darīt tuvākā laikā.
EPSON risinājumi izglītībā (815)
Gatis Imša, Mārtiņš Priedītis, Mārtiņš Bidiņš
EPSON Europe B.V. Baltic's Branch office Latvijas filiāle, REVERIE Trading Group SIA
Darbnīcā varēsiet iepazīties ar ražotāja EPSON risinājumiem izglītības nozarē. Varēsiet kopīgi darboties ar EPSON interaktīvajiem projektoriem, to interaktīvajām iespējām bez datora lietošanas un ar, dokumentu kamerām. Iepazīstināsim ar EPSON specializētajiem risinājumiem izglītības nozarē - pagarināto garantiju EPSON projektoriem, kā arī ekonomiskajiem tintes lielapjoma printeriem u.c. Tāpat varēsiet pārliecināties par ražotāja EPSON unikālo pieeju izglītībai un atbalstu ko tā sniedz Baltijas valstīs.
uBOARD® Interaktivās tāfeles sistēma, tās integrācija MS Office un Windows vidē. Klasisko tāfeļu izmantošana mūsdienu stundu darbā (816)
Armands Andževs, Ieva Glūdiņa (Suntažu vidusskola),
Janel Palm (Poltsamaa ģimnāzija, Igaunija), Mārtiņš Bidiņš, Mārtiņš Priedītis (REVERIE Trading Group SIA)
Darbnīcā varēsiet iepazīties ar plašu rezonansi guvušo uBOARD® interaktīvās tāfeles sistēmu. Kopīgi iepazīsimies ar sistēmas pilnvērtīgo integrāciju Microsoft vidē un priekšrocībām ko tā sniedz. Apskatīsim digitālos rīkus Office programmās, MS žestu un švīku iespējas, mācību materiālu sagatavošanas vienkāršību, kā arī to kādas plašas iespējas uBOARD® sistēma paver uz vēl līdz galam neapzinātiem Microsoft rīkiem izglītībā (Matemātikas ievades panelis, Math 4 programmatūra u.c.).Darbnīcas laikā savā pieredzē dalīsies jau esošie uBOARd lietotāji. Darbnīcas mērķis ir parādīt ekonomiski attaisnojošu alternatīvu ar kuras palīdzību katrs skolotājs var veidot interaktīvas mācību stundas, pārvērst esošos resursus (parastu prezentācija, word dokuments u.c.), par aizraujošu interaktīvu mācību materiālu. Pats galvenais - bez liekas piepūles, bez jaunas programmatūras apgūšanas - sev vienkārša, ērtā un zināmā vidē! Prezentēsim arī jauno uBOARD Mint Interactive Active Share programmatūru, kas ļauj vienlaicīgi neatkarīgi no skolotāju un skolēnu atrāšanās vietas piedalīties interaktīvas mācību stundas procesā vairākiem lietotājiem. Nākotnes mācību procesam ir jānojauc robežas.
Jauna pieeja cilvēkbērna zināšanu apguvē (817)
Austra Reihenova,
Rīgas Valsts 3. ģimnāzija
Katrs bērns ir savādāks, katram bērnam ir sava veida domāšana, katram bērnam ir savi interesējošie mācību priekšmeti, katram bērnam ir savādāka uztvere, analizēšana un secināšana. Ilggadīgā pedagoga praksē esmu nonākusi pie secinājuma, ka tieši šie modeļi ir spējīgi dot tās zināšanas, kuras ir nepieciešamas bērnam: 1) lekciju tipa mācību modelis, kurš neierobežo bērnu noteiktā klasē, bet ļauj viņam brīvi apmeklēt jebkuras viņu interesējošas lekcijas; 2) līmeņu mācību modelis, kurš dos iespēju apgūt visiem trim domāšanas tipiem piemērotas zināšanas, dos viņam iespēju pamēģināt savas spējas un motivēs pāriet no zemāka līmeņa uz augstāku.
Rotājumu veidošana, radoši pielietojot tehnoloģijas. Lāzergravējumi (818)
Andrejs Česlis, Guntis Mozga, Ieva Volane,
Pļaviņu novada ģimnāzija
• Radošās domāšanas vizualizēšana, gatavojot apsveikumu kartiņas • Mākslas estētiskās izjūtas. • Lāzergriešanas, lāzergravēšanas iekārtu pielietojums mājturībā un vizuālajā mākslā Darbnīca iepazīstinās ar CNC [ciparu programmas vadības iekārtas] terminu un darbības pamatprincipiem, dažādu iekārtu foto un video materiāliem. Gatavu ražošanas produktu apskate, to saistība un pielietojums mājturības un vizuālās mākslas priekšmetos. Dalībnieki tiks iesaistīti rotājumu radošā veidošanā, izmantojot jaunas tehnikas un paņēmienus.
Vienkārša un ātra foto apstrāde tiešsaistē (online) (819)
Dzintars Students,
Tilžas vidusskola, Tilžas internātpamatskola
Pēdējo gadu laikā, strauji attīstoties sociālajiem tīkliem, palielinās skolēnu interese darboties tajos – apgūt arvien jaunas zināšanas un prasmes. Sociālajos tīklos savos profilos vēlas ievietot nevis vienkāršas fotogrāfijas, bet gan rediģētas, jo tas vairāk piesaista lietotāju uzmanību. Bieži vien skolēniem nav vēlēšanās mācīties strādāt ar nopietnām foto apstrādes programmām, viņiem to vajag ātri un efektīvi.
Mācos mācīties! (820)
Santa Prancāne,
Iespējamā Misija
Apmeklējot šo darbnīcu skolotāji iegūs jaunu atbalsta rīku multimediju vidē, kura mērķis ir attīstīt skolēnu patstāvīgās mācīšanās prasmes, tai skaitā, prasmes strādāt ar tekstu, argumentēti paust savu viedokli prezentācijās un esejās, patstāvīgi plānot un īstenot projektu un pētnieciskos darbus. Vide paredzēta gan skolēnu pastāvīgam darbam, gan materiāli skolotājiem ar nodarbību plāniem darbam klasē. Multimēdiju vidi skolēniem un skolotājiem izstrādā Iespējamā Misija sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti.
Audio tehnoloģiju nozīme pasniedzēja ikdienas darbā (821)
Certes SIA speciālisti, piedaloties vieslektoram no ASV Jim Goetz
Latvijā un pasaulē vērojama tendence, ka ieviešot jaunākās tehnoloģijas izglītībā, uzsvars tiek likts uz vizuālajām interaktīvajām tehnoloģijām, piemirstot par audio tehnoloģiju nozīmīgumu. Mūsu darbnīcā Jums būs iespēja iepazīties ar jaunākajiem un starptautiski atzītiem audio tehnoloģiju risinājumiem, kas atvieglo un uzlabo ikviena pasniedzēja pamata darbarīka – viņa balss - efektīvu pielietošanu.
WiKi tehnoloģiju izmantošana mācību procesā (822)
Leonids Krēmers, Tatjana Vasiljeva,
RISEBA
"WiKi tehnoloģiju izmantošana mācību procesā: 1) WiKi tehnoloģijas definīcija 2) WiKi programmu nodrošinājums 3) WiKi tehnoloģijas izmantošanas piemēri"
WEB servisi un to pielietojums e- biznesā (823)
Egmonts Treiguts, Tatjana Vasiljeva,
RISEBA
Ieskats tīmekļa pakalpojumu (WEB services) būtībā, to attīstības tendencēs. WEB servisu izmantošanas tehnoloģiskie aspekti. WEB servisu izmantošana ikdienā un biznesā.
Uzdevumi.lv interneta vietne kā skolotāja palīgrīks mācību procesā (824)
Mārtiņš Gulbis,
Pumpuru vidusskola
Darbnīcas mērķis ir parādīt skolotājiem praktisku ieskatu kā ir iespējams izmantot www.uzdevumi.lv interneta vietni mācību procesā. Darbnīcas laikā skolotājiem būs iespēja iegūt atbildes uz šādiem jautājumiem: 1) Kā veidot jebkāda veida pārbaudes darbu? 2) Kā pārbaudes darbs izskatās no skolēna puses? 3) Kāds ir skolēnu pārbaudes darba rezultātu apkopojums? 4) Kā izveidot savu uzdevumu ar GenExis?
Interaktīvi mācību materiāli skolām (825)
Datorzinību centrs AS pārstāvji
Datorzinību centrs AS demonstrēs labās prakses piemērus mūsdienīgiem mācību materiāliem. Tiks demonstrēti piemēri, kas top VIAA projekta „Inovāciju īstenošana izglītībā” ietvaros: mācību materiāls vizuālai mākslai 10. un 11. klasei un mācību materiāls integrētai britu mākslas un angļu valodas apguvei 10. līdz 12. klasei.
Alfabēta apgūšana sākumskolā (901)Sandra Graudiņa, Ogres 1.vidusskolaIr izveidots elektronisks materiāls alfabēta apgūšanai sākumskolā, kurā iekļauti klausīšanās, lasīšanas, runāšanas un rakstīšanas uzdevumi.
Interaktīvie mācību materiāli matemātikā sākumskolā (902)
Līga Krūmiņa,
Alūksnes novada vidusskola
Darbnīcā būs iespēja iepazīties ar interaktīvajiem materiāliem matemātikā sākumskolā, projektu darbiem, testiem, spēlēm. Vecāku un bērnu sadarbība, risinot uzdevumus pie interaktīvās tāfeles, ir lielisks veids pamatprasmju attīstīšanai sākumskolā.Dalībniekiem būs iespēja līdzdarboties.
Pētniecisko prasmju veidošana dabaszinību stundās sākumskolā (903)
Vineta Platgalve, Kristiāna Balode,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Darbnīcā būs iespējams iepazīties ar mācību līdzekļu komplektiem "Skaņa", "Ūdens", "Elektrība". Komplektos apvienotie uzskates līdzekļi un piederumi dod iespēju sagatavot dažādas demonstrācijas un veikt eksperimentus.
Tehnoloģiju izmantošana skolēnu radošas domāšanas veicināšanai (904)
Sarmīte Meldere, Sandra Fišmeistare,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Sākumskolas skolēniem mācīšanās process ir aizraujošāks un interesantāks, ja viņiem tiek dota iespēja aktīvi darboties, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas un veicot neparastus uzdevumus. Darbnīcā dalīsimies pieredzē, kā ar dažādu interaktīvo spēļu un uzdevumu palīdzību veicināt skolēnu radošas domas attīstību.
Trīsvalodu runājošā grāmata sākumskolai (905)
Anita Vasiļjeva, Tilde, Jūrmalas Alternatīvas skolas pārstāvis
Jūrmalas Alternatīvā skola VIAA projekta ietvaros sadarbībā ar Tildi izstrādājusi digitālu mācību līdzekli integrētai sociālo zinību un valodu apguvei sākumskolā. Trīsvalodu runājošā grāmata izmantojam sākotnēji dzimtās valodas lasītprasmes un rakstītprasmes apguvē, vēlāk/paralēli bilingvālajā izglītībā un svešvalodu apguvē. Saturu veido 3 dažādu tautu pasakas, katra pasaka noslēdzas ar interaktīvu, daudzveidīgu uzdevumu bloku un vērtējumu. Papildināts ar palīgu un metodiskajiem norādījumiem šis mācību līdzeklis būs pieejams bez maksas.
Tehnoloģijas humanitārajos priekšmetos (906)
Edgars Bajaruns,
Siguldas Pilsētas vidusskola
Darbnīcā humanitāro priekšmetu skolotājiem būs iespēja iepazīties ar dažādiem projektiem un tehnoloģiju izmantošanas piemēriem no Siguldas pilsētas vidusskolas sociālo zinību un vēstures stundām, galvenokārt, uzmanību pievēršot iespējām veidot kopīgotus digitālus projektus, neizmantojot papildus dārgas tehnoloģijas, veidojot infografikas un digitālos karšu pārklājus. Papildus informācija par dažādiem īstenotiem projektiem blogā http://postcoitum.wordpress.com/
Interaktīvās tāfeles izmantošana Latvijas vēstures stundās 6.klasei (907)
Evija Brauča, Velta Mika
Rīgas Ezerkrastu vidusskola
Darbnīcā varēs iepazīties ar VIAA īstenotā projekta ietvaros veikto „Metodiskā materiālā izstrādi darbam ar informācijas tehnoloģijām Latvijas vēstures stundās 6.klasei” darbam ar Smart Board interaktīvo tāfeli.
IT - palīgs zināšanu, prasmju un iemaņu nostiprināšanai vēstures stundās (908)
Mārīte Skrabutena, Iveta Krastiņa,
Pļaviņu novada ģimnāzija
Vēsture ir mācību priekšmets, kurš ir nozīmīgs mūsdienu strauji mainīgajā sabiedrībā, jo pateicoties tam skolēns var iegūt zināšanas un prasmes veidot savu attieksmi. Jebkurš liels sasniegums iespējams, ja tam ir noturīgs pamats jeb balsts. Vēsturē šis pamats ir fakti, jēdzieni, termini un prasme tos argumentēti pielietot. Mēs piedāvāsim iespēju iepazīties ar atraktīviem, inovatīviem paņēmieniem pamatzināšanu un prasmju apguvē.
Skolotāju tālākizglītības resurss "Mācīt ar tehnoloģijām" - ieguvumi skolotājiem, iespējas, kā šos resursu var izmantot arī skolotāji Latvijā (999)
Jekaterina Ignatjeva, Microsoft Krievija
Darbnīcā būs iespēja iepazīties un izmēģināt projekta rezultātu - tiešsaistē pieejamus rīkus un mācību materiālus, kas ļauj skolotājiem iepazīt un izmantot jaunas mācīšanas un mācīšanās tehnoloģijas, uzlabot skolēnu mācīšanās rezultātus, kā arī iepazīties ar citu pedagogu labās prakses piemēriem un kļūdām, no kurām var izvairīties, ja tās apzina savlaicīgi.